برند توشیبا-TOSHIBA

هم اکنون شرکت توشیبا در حوزه ی صنعت الکترونیک و تجهیزات برقی پس از زیمنس، سامسونگ، هیتاچی، ماتسوشیت، سونی و ال جی در مقام هفتم جهان ایستاده است. این شرکت جهت یک پارچه سازی کسب و کار تولید ال سی دی ، همکاری مشارکتی با پاناسونیک را آغاز کرده است.

توشیبا یک شرکت بین‌المللی در حوزه فناوری و محصولات الکترونیکی است که دفتر مرکزی آن در شهر توکیو قرار دارد.

این شرکت، تولید محصولات متنوعی در زمینه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، قطعات مورد نیاز صنعت الکترونیک،

سیستم‌های زیرساختی صنعتی و محصولات الکترونیکی با کاربردهای روزمره را در کارنامه کاری خود قرار داده است.

البته دامنه این تولیدات به همین جا ختم نمی‌شود و از میان سایر تولیدات آن هم می‌توان به لوازم خانگی،

تجهیزات پزشکی، اداری، سیستم‌های لجستیک و نورپردازی نیز اشاره کرد.

این شرکت با ادغام دو شرکت شیبارا و توکیو دنکی که قدمت آنها به قرن نوزدهم میلادی می‌رسد، در سال 1939 تأسیس شد.

توشیبا، یکی از نام‌های برجسته در صنعت الکترونیک، در سال ۱۸۷۵ تأسیس شد. این شرکت ژاپنی که در ابتدا با نام “تاناکا سیزو (Tanaka Seizo-sho)” شناخته می‌شد، توسط هیساشی تاناکا، که به عنوان یکی از پیشگامان صنعت برق در ژاپن شناخته می‌شود، بنیان‌گذاری شد. در سال ۱۹۳۹، با ادغام شرکت “شیبادورا سیزو (Shibaura Seisaku-sho)” و “توکیو دنکی (Tokyo Denki)”، نام جدید “توکیو شیبادورا دنکی” یا به اختصار “توشیبا” شکل گرفت.

در طی دهه‌های اخیر، توشیبا به عنوان یکی از پیشتازان تکنولوژی در محصولات مختلف همچون اسباب‌خانه، لپ‌تاپ، تلویزیون و تجهیزات پزشکی شناخته شده است. یکی از نقاط عطف مهم در تاریخچه این شرکت، ورود به بازار نیمه‌هادی‌ها در دهه ۱۹۸۰ بود که باعث شد توشیبا جایگاه خود را در بازار رقابتی بین‌المللی بیشتر تقویت کند. این شرکت همچنین در زمینه تولید حافظه‌های دیجیتال نیز موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است.

دهه ۱۹۹۰ شاهد ورود توشیبا به عرصه فناوری‌های بی‌سیم و ارتباطات بود که منجر به توسعه محصولاتی مثل تلفن‌های همراه و دستگاه‌های شبکه شبکه شد. با آغاز قرن بیست و یکم، توشیبا توجه خود را به تولید محصولات سازگار با محیط زیست معطوف کرد و برای کاهش اثرات زیست‌محیطی تولیداتش، اقداماتی جدی انجام داد.

در دهه اخیر، توشیبا به توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و نوآوری‌های دیجیتال پرداخته که نه تنها تفکری تازه به محصولات مصرفی ارائه داده، بلکه در صنایع مختلف همچون انرژی و بهداشت نیز تأثیرگذار بوده است. تاریخچه توشیبا بیانگر تعهد مستمر این شرکت به نوآوری و پیشرفت است که به آن کمک کرده است تا همچنان در صدر بازار بین‌المللی باقی بماند.